Her finner du tips og triks, nyheter og litt om hverdagslykken hos oss i Blivakker.no ❤

Velkommen til BliVakker Stories!

 


Montblanc – en av verdens lendende merkevare innenfor luksuriøse accessoirer, mest kjent fra fantastiske produkter til menn. Klassiske dokumentmapper i det vakreste lær, briller, mansjettknapper, notepads – og ikke minst kolleksjonen av verdens mest kjente penner, blant dem fyllepennen «Meisterstück 149». Også kalt The Power Pen. Pennen som brukes av kjente finanstopper og statsmenn verden over til å signere de viktigste avtaler. Pennen signaliserer den høyeste luksus, den beste kvalitet, et ettertraktet objekt og står som selve definisjonen på en mektig mann.



Et riktig accessoir som en Montblanc penn kan booste en manns selvtillit. Vel så viktig er accessoiret duft, hans parfyme. For luktesansen har som kjent en direkte link til følelsene våre. Med duftene fra Monblanc kan enhver mann få følelsen av selvsikkerhet, ro, distinksjon og velvære. Med pennen, så vel som duften, kan han få følelsen av å kunne utrette det meste. Montblanc signaliserer luksus, eleganse, maskulinitet på en stilren måte.



Duften Montblanc Legend, en internasjonal bestselger, er tidløs, trofast, diskret, men har samtidig en tydelig karakter. En velbalansert, frisk duft som passer til enhver anledning. Klassisk lavendel, eikemose, coumarin og geranium, de mest kjente notene vi finner i en aromatisk maskulin herreduft.


Montblanc er oppkalt etter Vest-Europas høyeste fjell. Den kalde snødekte fjelltoppen vises som en hvit stjerne i merkets logo, som på duftenes emballasje og flakongens cap. Assosiasjonene til snø, kjølig, rent, fullt av energi, friskt som en ny dag helt full av nye muligheter er duften Montblanc Legend Spirit. Duften du ønsker å påføre om morgenen, til fritid, om våren, når du ønsker et adrenalinrush. Friske noter, bergamot, grapefrukt og en kjølende akvatisk akkord settes sammen med myke trenoter som cashmeran, lyse trenoter og myk hvit musk.



Fra den maskuline verden til den feminine. For Montblanc tilbyr også luksusartikler til henne. Som en motpol til kraftfulle aromatisk maskuline dufter til ham, finner vi ultrafeminine dufter til henne. Særdeles delikat, diskret og yndig. Duftene for henne som ikke vil være prangende, som viser sin eleganse i en nedtonet stil. Det er dufter man blir glad i. dufter som er perfekt til enhver anledning. Det er dufter med stil. Vi finner en kremet musktone som svøper inn myke blomsternoter. Det er en mykhet du ønsker krype inn i og bli værende. Ultrafeminint. Og hva passer vel mer enn hennes navn Montblanc Signature. En duft signert av den mest luksuriøse, elegante, ettertraktede pennen, pennen over alle penner. Et ønskeobjekt tilgjengeliggjort i duftenes verden.




Ilona Batha Scandinavian Cosmetics


58 visninger0 kommentarer


At fine linjer og rynker kommer med alderen er ikke til å unngå. Godt det finnes gode produkter på markedet som bekjemper for tidlig aldring, reparerer skader og som jevner og glatter huden. Time-filler er linjen som effektivt bekjemper linjene og rynkene. Peptider, pha syre, og filler-effekt hyalyronsyre gjør en effektiv jobb. Rynkene halveres på en måned.

Rynkene er en økende bekymring, men når man i tillegg ser at urenheter dukker opp i voksen alder, da kan hudbekymringene virke endeløse. Klart det tærer på selvtilliten. Vi ønsker en perfekt hud, vi ønsker å se sunne og friske ut. Tenåringskviser er ikke velkomne.

Dessverre er uren hud i voksen alder økende. Økt stress, økt forurensing, feil kosthold, tretthet, hormonelle endringer og en mikrobiota i ubalanse får konsekvenser. Vi kan oppleve kviser, sorte prikker, store porer, fet hud og irritasjoner – også som voksen.

Noen valg er umulige. Tenk om du måtte velge mellom aldri mer å få bruke fuktighetskrem igjen, eller aldri mer få mulighet til å fjerne make-up før du går til sengs…et alt for vanskelig valg. Eller hva om du måtte velge mellom aldri mer å bruke hudpleie, eller aldri mer å bruke make-up? Og hva om du må velge aldri mer å plages av urenheter, eller aldri mer å bekymre seg om rynker?


Så hva gjør vi? Kjøpe anti-age eller produkter for uren hud? Ikke mange produkter på markedet behandler begge deler. Produkter for uren hud appellerer ikke, de fleste av oss ønsker ikke produkter vi brukte i tenårene…


Endelig lanseres AGE PURIFY. Linjen som både er anti-age og som behandler uren hud. En helt ny linje som er løsningen fra Filorga. To behandlingsteknikker. Behandling for rynkene og behandling for urenhetene. Så vi ikke lenger må velge! Færre rynker, kontroll på sebum, urenheter, akne. Hentet fra det beste innen estetisk medisin og det beste fra dermatologi.

Kviser, sorte prikker, store porer, rødhet, linjer, rynker behandles. Huden fremstår som jevn, glatt, ren. Peptider og plumpende hyalyronsyre gir en anti-age effekt. Et kompleks av syrer og sink matter og renser huden. Gluconolactone, glykolsyre, azelainsyre, niacinamide, - hudpleieingrediensene markedet skriker etter finnes her. Fantastiske testresultat er prikken over i-en.






En fullstendig serie, dyprensende cleansing gel, Age-Purify Clean, ekspress fukt og dyprensende maske, Age-purify Mask, long-last hudbalanserende serum, Age-Purify Intensive, og en lett ansiktskrem, Age-Purify Fluide, som passer morgen og kveld.

Endelig en linje for dem som trenger behandling for flere bekymringer. Så vi ikke lenger må velge.


DOUBLE TROUBLE - NO MORE!

158 visninger0 kommentarer

Da Jean Paul Gaultier i 2019 lanserte sin nye feminine duft La Belle var han så spektakulær at han kreerte sin egen Edens Hage, sitt eget Gaultier paradis. Og i denne hagen finner vi den nye Eva, La Belle edt som frister med sin uimotståelige duft, juicy, varm og omsluttende.


Vi inviteres nå enda dypere inn i paradisets irrganger og møtes av nok en fristerinne. Denne gang hun i en gradert farget flakong, fra sort til dyp rødt, selvsagt med de kjente kvinnelige former, og med en overdådig halsdekor med blomster av gull. La Belle Le Parfum står fremfor oss, og vi lar oss nok en gang friste. Uimotståelig gourmand orientalsk, saftig, varm, sensuell og intens lokker hun oss med inn i en ny sanseverden.

Duften åpner med saftig pære. Pirrende. Samtidig en note som leder veien videre til hjertet av duften, der tonkabønner er den dominerende ingrediensen. Gaultier er dristig, ingen tvil om det. Tonka er trendy, tonka er varmt, tonka er spennende. Og her plassert som det bærende elementet i duftkomposisjonen gir det en ny og uventet intensitet. Og som alltid hos Jean Paul Gaultiers kvinner rundes duften av med varm avhengighetsskapende feminin vanilje.


Gaultier kan kunsten å fornye seg. Han går sine egne veier, der andre bruker tonka som bunnote, rokerer han på ingrediensene og tonka plasseres i hjertet av duften. Vanilje som man vanligvis ser i feminine dufter innførte han som førstemann i en herreduft. Denne gang blir paradisets fristerinne enda mer forførende, enda mer intens, enda mer gourmand. Og vi klarer ikke si nei, og faller nok en gang for fristerinnens mektige kraft, hennes nesten overjordiske juice, hennes deilige eau de parfum intense. I Gaultiers hage, i fantasiens hage, i sansenes dufthage. For det er jo det duft handler om, fantasier, følelser og drømmer. Duft har til enhver tid blitt brukt som forførelse, - la oss nok en gang forføres, hylles inn i femininitet og drømmer, inn i vårt eget drømmeparadis.

ilona

141 visninger0 kommentarer

Følg oss

©2019 by BliVakker.no